Subject: RE: Toetuste taotlemine varjumiskohtade rajamiseks ning kohandamiseks.
From: "Kaspar Alev" <[email-masked]>
To: Varjumiskohad OÜ <[email-masked]>
Cc: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, "Kaja Pae" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Aug 2025 16:29:18 +0300

Lp Tõnu Lääts

Vabandan vastuse viibimise tõttu.

Kliimaministeerium toetab kortermajade varjumiskohtade rajamist, kui ühistul 
on selleks soovi. Toetamine toimub kortermaja tervikrekonstrueerimise 
raames.

Üksnes varjumiskohtade rajamise toetamiseks pole riiklikult ministeeriumile 
vahendeid ette nähtud.

Lugupidamisega,

Kaspar Alev

Kaspar Alev
Elamuvaldkonna juht | Ehitus- ja elukeskkonnaosakond
+372 524 2859 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee> www.kliimaministeerium.ee

From: Varjumiskohad OÜ <[email-masked]>
Sent: Friday, May 16, 2025 9:59 AM
To: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Subject: Toetuste taotlemine varjumiskohtade rajamiseks ning kohandamiseks.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

                                         Tere!

 Oleme varjumiskohtade ja varjendite ehitamise ning sisustamisega tegelev 
ettevõte.

Hetkel on varjumiskohtade rajamine ooteseisundis peale ebaselge 
seadusandluse ka riigipoolsete toetuste taotlemises.

Avalik teave ei võimalda tavakodanikul toetuste saamisest aru saada.

 Leiame, et varjumiskohtade rajamiseks vajalike toetuste vormistamine peaks 
olema toetusi jagava asutuse, antud juhul Kredex, kohustus.

Kodanik või kodanike ühendus ei peaks palkama ettemääratud pädevusega 
kalleid spetsialiste projektide kirjutamiseks.

Kui riigi poolt rahastatud asutus suunab taotlejaid konkreetsele tasulisele 
teenusele ja pädevusnõuete kaudu ka konkreetsetele

isikutele või ettevõtetele, tekib küsimus, kelle ja millised huvid siin on 
seotud.

Varjumiskohtade rajamine on hetkeolukorda arvestades üks prioriteetsemaid 
teemasid reaalses elus ning oluline

nii kodanike turvatunde ja turvalisuse kui ka riigi julgeoleku seisukohalt.

Lugupidamisega  Tõnu Lääts

Varjumiskohad OÜ juhatuse liige , EV kodanik ning maksumaksja.

t. 56662321

Varjumiskohad OÜ

www.varjumiskohad.ee <http://www.varjumiskohad.ee>
www.shelter.ee <http://www.shelter.ee>

Sent with Proton Mail <https://proton.me/mail/home>  secure email.